Tko je izmislio školu

Tko je izmislio školu

Tko je izmislio školu i koji su počeci obrazovanja

Sigurno ste se barem jednom zapitali tko je izmislio školu? Ali na isti način možemo postaviti pitanje tko je došao na ideju o školi? Od davnina su ljudska društva uspostavila određene temelje za prijenos znanja i učenja stvaranjem školskih institucija. Počeci osnivanja škola bili su razvijeni u drevnom svijetu. Obrazovni sustav razvijao se tijekom stoljeća, a vjeruje se da je prvi koncept škole izmislio Platon. U drevnoj Grčkoj Platon je uvidio potrebu za jedinstvenim institucijama u kojima bi djeca mogla dobiti obrazovanje. Unatoč činjenici da je škola postojala još u Mezopotamiji i drevnom Egiptu, kasnije su zapravo postavljena samo neka osnovna pravila vezana uz obrazovanje. Štoviše, prve su škole bile prisutne u Mezopotamiji i drevnom Egiptu, gdje se podučavalo pisanju i težilo se intelektualnom razvoju djece. Kasnije se ovaj trend u modernijem obliku nastavio u Grčkoj i starom Rimu odakle datiraju prve škole. Iako nije moguće sa sigurnošću reći tko je izmislio školu, pojava školskih institucija namijenjenih obrazovanju može se vidjeti još u vrijemenu prije nove ere.

Tko je izmislio školu i koja je bila prekretnica za razvoj

Odgovor na pitanje tko je izmislio školu ne može se dobiti bez osvrta na stari Rim, na koji su utjecali grčka kultura i obrazovani model. Nakon potčinjavanja Grčke, u starom Rimu bilo je velikih grčkih učitelja s kojima su djeca iz bogatih i imućnih obitelji pohađala školu. Mali Rimljani pisali su na svicima sastavljenim od tankih traka papirusa, a olovke koje su koristili bile su od guščjeg perja. Također, djeca bogatih roditelja mogla su birati hoće li ih pedagog učiti individualno ili će ići u školu u kojoj će se učitelj brinuti o njihovom obrazovanju. Gramatika je bila vrlo važna i svodila se na učenje tekstova. Koncept školstva rimske škole održavao se do 476. godine. Nakon pada Rimskog carstva, koncept obrazovanja bio je vrlo oskudan. Crkva je preuzela pitanje škole i obrazovanja. Međutim, tijekom 12. stoljeća mnoge su crkve koje su već propadale ustupile mjesto školama u Parizu. Odatle se stvaraju brojne srednje škole, fakulteti i druge školske ustanove u kojima se proučavaju medicina, umjetnost i teologija. Ti su se koncepti i modeli školovanja kasnije odrazili na Zapadu. S tim u vezi možemo govoriti o kvaliteti škole i obrazovanja, kao i svim reformama koje su pratile obrazovanje. Nadalje, promatrajući sve faze razvoja kroz glavne reforme koje su se dogodile, ne bismo smjeli zanemariti pitanje tko je izmislio školu ili integrirano sudjelovanje kroz različite epohe. Štoviše, na temelju tih tradicionalnih sustava, škole su bile važna prekretnica u društvenoj stvarnosti.

Tko je izmislio školu i tko je bio najvažniji moderni reformator

Da bismo imali precizan odgovor na pitanje tko je izmislio školu, osvrnut ćemo se na modernog izumitelja po imenu Horace Mann, rođenog 1859. godine u Sjedinjenim Državama. Bio je američki književnik, reformator i prosvjetitelj koji je vjerovao da je obrazovanje jedno od najvažnijih u demokratskom društvu. Svojim istaknutim idejama zalagao se za obrazovanje djece, osnivanje javnih škola i obrazovanje učitelja. Horace Mann dao je veliki doprinos kao reformator tog vremena i nastojao je poboljšati obrazovanje. Naime, među prvima je predložio sustav javnih škola. U osnovi, njegove ideje i pristup pružili su dragocjenu podršku školskom obrazovanju. Međutim, nisu svi podržali njegove ideje, jer su mnogi pojedinci, kao i vjerski vođe, vjerski odgoj smatrali jednim od najprikladnijih. No, Horace Mann poduzeo je reformu javnog obrazovanja u Sjedinjenim Državama. Njegovi progresivni ideali izdržali su test vremena do danas. Dakle, ako se pitate tko je izmislio školu i bio reformator obrazovanja, to je bio Horace Mann, kojeg su mnogi prepoznali kao “oca pokreta javnog školstva”.

Tagovi:

Više članaka